Marketing inicjatyw lokalnych

Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego zaprasza do skorzystania z Trzeciej Misji Wydziału i wzięcia udziału w kursie pn. „Marketing inicjatyw lokalnych”. Właśnie trwa nabór do grup jesiennych.

Ilustracja do artykułu 240_F_350866557_qUHB6yQZ2QdXcbs0MHuS7px0LBLmvFYb.jpg

„Marketing inicjatyw lokalnych” jest to kurs z zakresu praktycznych zastosowań marketingu, dedykowany osobom realizującym projekty na rzecz tworzenia i promocji oferty związanej ze społecznością lokalną (np. produkty turystyczne, wydarzenia kulturalne, sportowe, festyny i in.). Szkolenie tych osób może się przyczynić m.in. do wzrostu kompetencji samorządów oraz formalnych i nieformalnych organizacji (działających na rzecz ekonomicznego i społecznego rozwoju społeczności lokalnych) w obszarze wykorzystywania metod i narzędzi marketingowych do realizacji założonych celów rozwoju społeczności lokalnych.

Zajęcia są podzielone na 4 moduły tematyczne, omawiające podstawowe obszary kompetencji:

Moduł 1: Od produktu do marki – mechanizmy marketingu miejsc

Celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w wiedzę oraz metody tworzenia budowania wizerunku regionu. W programie zajęć uwzględniono nastepujące tematy:

  • specyfika marketingu miejsc
  • mieszanka marketingowa w marketingu miejsc
  • proces planowania marketingowego
  • tworzenie marek terytorialnych
  • ocena i pomiar działalności marketingowej

Moduł 2: Nowoczesne metody komunikacji w marketingu miejsc

Celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat narzędzi komunikacji w marketingu oraz praktyczną umiejętność korzystania z nich. W zakres tematyczny szkolenia wejdzie:

  • tworzenie planów promocji w marketingu miejsc
  • metody komunikacji w marketing miejsc: charakterystyka, wady i zalety
  • nowe media w marketingu miejsc
  • inbound marketing, active advertising, influencer marketing

Moduł 3: Partnerstwo w marketingu miejsc

Celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę na temat metod nawiązywania i tworzenia współpracy regionalnej. W trakcie zajęć omówione będzie:

  • tworzenie produktów sieciowych
  • inicjowanie i zarządzanie relacjami partnerskimi
  • współpraca z podmiotami publicznymi i prywatnymi
  • marketing relacyjny i lojalnościowy w marketingu miejsc

Moduł 4: Event marketing, czyli jak wykorzystywać wydarzenia do realizacji celów marketingowych

Celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w niezbędną wiedzę oraz praktyczne umiejętności w zakresie planowania i realizacji wydarzeń regionalnych. Na zajęciach zostanie omówione:

  • event jako produkt marketingowy
  • tworzenie pomysłów na eventy
  • wybór grup docelowych i określanie celów eventów marketingowych
  • planowanie cyklu życia oraz organizacji eventu marketingowego
  • komunikacja marketingowa eventów
  • pomiar skuteczności i efektywności eventów

Formuła: Zajęcia w ramach kursu będą realizowane w formie hybrydowej: częściowo w postaci spotkań on-line, a częściowo jako samodzielna praca z materiałami na platformie Moodle WNE UW pt. "Szkolenia".

Czas trwania kursu (jednego modułu) to 15 godzin dydaktycznych.

Zainteresowane osoby proszone są o wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie: https://www.wne.uw.edu.pl/pl/misja-wne/formularz-8

Więcej informacji znajduje się na: https://www.wne.uw.edu.pl/pl/misja-wne.

Na podst. mat. org./UM
Fot. www.foter.com

Powrót na początek strony